En funksjonell regnskapsløsning for Fristed Arkitekter

En funksjonell regnskapsløsning for Fristed Arkitekter
 

Med ADB og Tripletex går bilagsføring automatisk og arkitektene i Fristed arkitekter kan konsentrere seg om å skreddersy kundenes boligdrømmer.  

Når man skal skape en god bolig, eller et godt sted å være, er det mange hensyn som skal tas. Det dreier seg om omgivelser, topografi, personlige behov, utsikt, innsyn, formspråk, kommunale og regionale forutsetninger, tekniske krav, vær og vind, sol og skygge, kostnader og ikke minst kundenes personlige smak. I Asker sentrum forsøker Fristed Arkitekter å ta hensyn til alle disse faktorene – og skape det perfekte fristedet for sine kunder. 

REALISERER BOLIGDRØMMER OVER HELE ØSTLANDET

Arkitektkontoret, som tegner eneboliger og leilighetsbygg over hele Østlandet, har brukt ADB Regnskap til å holde orden på økonomien siden starten i 2012. 

For ett år siden anbefalte ADB Regnskap at Fristed arkitekter byttet ut sitt gamle regnskapssystem med Tripletex. Målet var å effektivisere regnskapsførselen til arkitektkontoret. ADB Regnskap anbefalte også at arkitektkontoret tok i bruk prosjektmodulen i Tripletex.

AUTOMATISERER BOKFØRING MED TRIPLETEX

– Vi hadde mange bilag, som kvitteringer og reiseregninger, vi holdt på med manuelt. Dette var både risikabelt, tungvint og tidkrevende. Med Tripletex endret alt seg: Vi legger kvitteringene rett inn i regnskapssystemet. Dermed sparer vi tid og får samtidig bedre kontroll over utgiftene våre, sier daglig leder Sidsel M. Bryde i Fristed Arkitekter.

Når bilagene legges rett inn i regnskapssystemet, automatiseres bokføringen i stor grad. Utgiftene blir automatisk postert og periodisert. Sivilarkitekt Bryde forteller at Tripletex også har gjort kommunikasjonen mellom arkitektkontoret og ADB Regnskap enklere. 

– Tripletex er en plattform der vi og vår hyggelige og pedagogiske kontaktperson i ADB Regnskap ser de samme tallene på det samme skjermbildet. Når bilagsføringen automatiseres blir det mer tid til å diskutere eventuelle avvik og få gode innspill til firmaet, sier Bryde. 

Prosjektmodulen i Tripletex gjør at Fristed også kan automatisere mange manuelle og tidkrevende prosesser i forbindelse med utsending av tilbud. 

– Når et tilbud aksepteres, konverteres det enkelt til et prosjekt med all tilhørende dokumentasjon og alle formaliteter. Når man har over hundre prosjekter gående blir det fort hundrevis av arbeidstimer spart. I tillegg er automatisert viderefakturering av utlegg på vegne av kunder både oversiktlig og tidsbesparende.

Sivilarkitekten setter også stor pris på at det er langt enklere enn før å sjekke om kundene betaler i tide og følge opp de som ikke gjør det. 

FORENKLINGER OG FORBEDRINGER

– ADB Regnskap er ryddige og de gjør alt for å levere de tjenestene vi trenger. De følger oss også opp med forslag til forenklinger og forbedringer knyttet til vår regnskapsførsel, forteller Fristed-gründer Bryde.

Med forenklende og automatiserte regnskapstjenester kan arkitektene i Fristed konsentrere seg om å realisere kundenes drømmer gjennom å finne løsninger som er gjennomtenkt, smarte og ivaretar deres behov. 

– Jeg kan anbefale kombinasjonen av ADB Regnskap og Tripletex til alle rådgivningsmiljøer som er mer opptatt av fag og kunder enn regnskap. Jo mindre tid vi selv bruker på regnskap, desto mer tid får vi til å bli bedre på det som virkelig opptar oss – og som kundene betaler for, avslutter Bryde.

ADB Regnskap er ryddige og de gjør alt for å levere de tjenestene vi trenger. De følger oss også opp med forslag til forenklinger og forbedringer.

– Sidsel M. Bryde, Fristed arkitekter

Interessert?

Slå på tråden for et møte. Sammen kan vi, gratis og uforpliktende, gå gjennom hva som skal til for at byttet kan bli en realitet, og samtidig se på hvilke andre gevinster det kan gi for nettopp din virksomhet.

Ring gjerne Stian Karlsen på tlf 91 24 33 69 i dag for en uformell prat eller for å avtale et møte.

Stian Karlsen

Stian Karlsen

Forretningsutvikler i ADB Regnskap. Jeg motiveres av å hjelpe norske SMB-bedrifter til å lykkes fordi de har smarte systemer og effektive prosesser og rutiner. Er du klar for en prat om hvordan du kan gjøre regnskap, fakturering, inkasso og andre backoffice-tjenester mer effektivt? Ring meg på 912 43 369 eller bruk skjemaet under.